Liikenneyrittäjäkoulutus

Harkitsetko ryhtymistä yrittäjäksi kuljetusalalle? Osallistumalla GLi:n liikenneyrittäjäkoulutukseen, hankit ammatillisen pätevyyden ja varmistat osaamisesi Traficomin kokeissa.

Katso koulutuskalenteristamme seuraavaksi alkava koulutus ja hyppää mukaan!

Liikenneyrittäjäkoulutus

Laadukas koulutus

Toteutamme ammattikuljettajien koulutukset yli 15 vuoden kokemuksella

Kuukausittain alkavia koulutuksia

Voit hypätä koulutuksiin mukaan non-stop periaatteella.

Läpipääsytakuu

Et heitä rahojasi hukkaan! Voit osallitua uudelleen kurssille, mikäli et läpäise koetta.

Koulutus liikenneyrittäjyyteen

Ammatillinen pätevyys on yksi kuljetusalan elinkeinonharjoittamiseen oikeuttavan liikenneluvan myöntämisen edellytyksistä. Pätevyys osoitetaan suorittamalla hyväksytysti Traficomin järjestämä liikenneyrittäjätutkinto.

GLi:n liikenneyrittäjäkoulutuksessa hankit ammatilliseen pätevyyteen tarvittavat tiedot ja saat tutkintoa varten laadukkaan valmennuksen, jolla varmistat osaamisesi Traficomin kokeissa.

Liikenneyrittäjäkoulutus on tarkoitettu liikenneyrittäjäksi aikovalle tai jo alalla toimivalle yrittäjälle.

Koulutuksellamme on laatutakuu

GLin koulutuksiin osallistumalla et heitä rahojasi hukkaan! Olemme kouluttaneet liikenneyrittäjiä menestyksekkäästi jo yli 15 vuoden ajan ja korkea laatu on koulutustemme prioriteetti. Täyden palvelun logistiikkatalona takaamme toimintatapojemme ja arvojemme mukaisesti kaikkien koulutustemme korkean laatutason.

Koulutuksen suoritustapa ja -paikka

Liikenneyrittäjätutkintoon valmentava koulutus suoritetaan kokonaan etänä verkossa, joten voit osallistua koulutukseen kätevästi Microsoft Teamsin välityksellä mistä päin Suomea tahansa, vaikka kännykällä.

Koulutuksen kesto ja ajankohta

Liikenneyrittäjäkoulutus järjestetään kuukausittain neljänä iltana klo 18-21. Lisäksi on omatoimista opiskelua ja harjoitustehtäviä, jotka auttavat valmentautumaan liikenneyrittäjätutkinnon läpäisemiseen. Koulutukseen voi osallistua nonstop-periaatteella, eli voit halutessasi hypätä koulutukseen mukaan missä vaiheessa tahansa.

Katso ajankohdat koulutuskalenteristamme!

Koulutuksen hinta

Koulutuksen hinta on 850 euroa + alv 24%

Hintaan sisältyy:
* Laadukas opetus ja kokeneet kouluttajat
* Tarvittavat materiaalit: 500-sivuinen oppikirja ja koulutuksen tehtävät

Onko liikenneyrittäjäkoulutus pakollinen?

Koulutuksen pakollisuus on poistunut, mutta liikenneluvan myöntämisen edellytyksenä on liikenneyrittäjätutkinnon hyväksytty suorittaminen. Ennen tutkintoon osallistumista kannattaakin varmistaa, että tarvittavat tiedot ovat hallussa. Tutkinnon aihepiirit ovat laajat sisältäen siviili-, kauppa- sosiaali- ja vero-oikeutta, yrityksen kaupallista- ja taloudellista johtamista sekä markkinoille pääsyä.

GLi:n liikenneyrittäjäkoulutuksessa saat valmennuksen kokeeseen, kaikki tarvittavat tiedot ja laadukkaan opetuksen, joilla voit varmistaa tutkinnon läpäisemisen.

Onko liikenneyrittäjätutkinto pakollinen?

Kyllä, mikäli haluat toimia liikenneyrittäjänä. Traficomin liikenneyrittäjätutkinto tulee suorittaa hyväksytysti ennen kuin voit hakea Traficomilta liikennelupaa henkilö- tai tavaraliikenteelle. Tutkinnon tarkoituksena on varmistaa, että yrittäjiksi aikovilla on riittävä ammattitaito kuljetusalan elinkeinonharjoittamista varten. Liikenneyrittäjätutkinto suoritetaan sähköisessä koejärjestelmässä Liikenne- ja viestintäviraston palveluntuottajan Ajovarman toimipisteissä.

Lisätietoa tutkinnosta voit lukea Traficomin sivuilta >>

Koulutuskalenteri 2024

Koulutukset järjestetään kaikkina päivinä illalla kello 18-21 etäopetuksena.

TAMMIKUU

keskiviikko 18.12.

torstai 19.12.

Ilmoittaudu liikenne­yrittäjä­koulutukseen